mobiel betalen

Mobiel laden en tanken  

Laden via de app kan bij 89% van de Europese laadpalen. De laadlocaties waar je via de app kan laden, hebben de button “laden & betalen”.

 

Mobiel afrekenen wordt op dit moment bij 1395 tankstations in Nederland en 865 tankstations in België ondersteund. 

 

iphone appandroid app

Ontdek de mogelijkheden

Download de app gratis op je smartphone. De app is te vinden in de App Store of in Google Play.

 

Na het downloaden maak je een account aan met een email-adres en wachtwoord.

 

Je kan tot 10 persoonlijke kaarten koppelen aan je account. Je koppelt een kaart met het kaartnummer, kenteken en de pincode.

 

Ook is het mogelijk om jouw laadkaart toe te voegen!

app account registeren

 

Tanklocaties vinden

 

In de app kun je alle bij Travelcard aangesloten tankstations terugvinden.

 

De tankstations buiten Nederland zijn alleen toegankelijk met een Europese tankpas. Je kan onder de mogelijkheden van je pas zien of deze optie is geactiveerd.

 

Binnen Nederland kun je via de filters ook zoeken naar type tankstations. Bijvoorbeeld onbemande tankstations zodat je goedkoop kunt tanken.

 

 

 

Laadlocaties vinden

In de app kun je alle bij Travelcard aangesloten laadpalen en tarieven terugvinden waar je kan laden met jouw laadpas. Tevens kan je bij 89% van de Europese laadpunten laden via de Travelcard-app.

 

Met de filters kan je onder andere zoeken op beschikbaarheid en hoeveelheid kWh.

 

De gebruiksvoorwaarden voor de app vind je hier.

Meest gestelde vragen

Account aanmaken
Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.

Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.
Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.


Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.
Moet ik betalen om de Travelcard app te gebruiken? 
Het gebruik van de App is gratis, maar houdt er rekening mee dat de normale tarieven van je mobiele netwerkprovider van toepassing zijn.
Wat gebeurt er als mijn internetverbinding of mobiele gegevens wegvallen? 
Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi 
Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails  
Je kunt tot aan je limiet tanken 
Tankkaart toevoegen
Tankkaart

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen 

Klik op “Voeg een kaart toe” 
Vul je kaartnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’ 
Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de kaart hoort

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.
Laadkaart toevoegen
Laadkaart

Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard laadpas toe te voegen 

Klik op “Voeg een kaart toe” 
Vul jouw laadpasnummer (NL-TCE-123456-7) in en klik op 'Volgende'

Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.
Foutmelding bij het toevoegen van een kaart
Je kunt fouten ervaren als: 

Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn 
Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn 
Het kaartnummer is toegevoegd aan een ander account 
Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde kaartnummer probeert toe te voegen 

Travelcard, tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden 
Tankkaart verwijderen
Klik op "Mijn Kaart” in het navigatiemenu  
Klik op “Support & Kaart instellingen” 
Klik op “Verwijder kaart” 
Bevestig dat je de kaart wil verwijderen 
Wat doet Travelcard met mijn gps-gegevens? 
Je locatie wordt gebruikt voor de Kaart, om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie 
Hoe kan ik locaties in de buurt vinden in de app? 
Scroll en zoom in en uit op de kaart om locaties te vinden 
Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden 
Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren 
Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien 
Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik? 
Ja, na registratie kun je kiezen uit; 

Slechts één sessie toestaan 
Toestaan tijdens gebruik van de applicatie 
Niet toestaan 
Waarom kan ik niet bij alle tankstations mobiel betalen?
Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, wordt nog niet bij alle tankstations geaccepteerd. Dit komt omdat de mobiele betalingen worden voldaan op basis van je locatie en het doorgeven van pomp informatie in de app. Wij hopen in de toekomst mobiel betalen ook beschikbaar te maken voor de Wallet op je telefoon; waardoor mobiel betalen op meerdere tankstations geaccepteerd kan worden.  
Waarom kan ik niet voor laden en overige diensten mobiel betalen? 
Onze provider voor mobiel betalen, MobiPay, heeft helaas nog geen mogelijkheden voor mobiel betalen voor laden of andere diensten. Wij werken er hard aan om dit in de nabije toekomst ook mogelijk te maken.  
Bij welke tankstations kan ik mobiel betalen?
De tankstations waar mobiel betalen mogelijk is, vind je op de locatiezoeker in de app terug en herken je aan blauwe icoon met een ster.
Ook is het mogelijk om te filteren op tankstations waar mobiel betalen mogelijk is.