Heeft u een vraag? Bekijk onze FAQ's

Waar kan ik tanken?
U kunt met de Travelcard bij ongeveer 2.000 tankstations in België en alle tankstations in Nederland tanken. Indien u heeft gekozen voor de Europa uitbreiding kunt u tanken bij meer dan 55.000 tankstations in Europa.
Gebruik onze app om de tankstations te vinden waar u kunt tanken met uw Travelcard.
Welke prijs moet ik betalen?
Wanneer u tankt bij de Travelcard aangesloten tankstations rekent u af dezelfde prijs als aangegeven op het tankstation.

Wanneer u een Travelcard met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. In België werkt DKV met een eigen lijstprijs welke vaak hoger is dan de pompprijs. Wij adviseren u in België uitsluitend met de Travelcard zijde van de kaart te tanken.
Hoe werkt tanken met een Travelcard?
Brandstof afrekenen met een Travelcard is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een bankkaart. Na het aanbieden van de Travelcard en het invoeren van de pincode krijg je op de betaalterminal de vraag of u een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt u gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.
Waar kan ik laden?
In de landen België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kunt op nagenoeg alle openbare laadpunten laden met Travelcard. In Europa zijn er meer dan 150.000 beschikbare laadpunten.
Gebruik onze app om beschikbare laadpunten te vinden.
Wat kost laden?
Onze app helpt jou bij het vinden van een beschikbaar (snel-)laadstation en geeft informatie over geldende tarieven. Alle in deze app getoonde laadtarieven zijn indicatief bedoeld en gebaseerd op de data die Travelcard ontvangt van de laadpaal exploitant.

Travelcard brengt per geladen kWh een tarief van € 0.01 in rekening.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om uw auto op te kunnen laden heeft u een laadpaal, laadkabel en een Travelcard met laad functionaliteit nodig. U dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit u de laadkabel aan. Vervolgens houdt u de Travelcard voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat uw auto wordt opgeladen. Als u klaar bent met laden dan ontgrendelt u de kabel met de laadsleutelhanger op de aangegeven plek.
Werkt de Travelcard ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas niet mogelijk om de Travelcard te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Kan ik ook snelladen?
Ja u kunt ook gebruik maken van snelladers. Via onze app kunt u gemakkelijk laadstations filteren op beschikbaarheid en snelheid. De Travelcard werkt bij alle bekende universele snel laadnetwerken zoals IONITY, Fastned en Allego.
Kan ik de Travelcard ook registreren bij een privé laadpunt?
Ja dit is mogelijk. Het is hierdoor ook mogelijk om de stroomverrekening geheel via de Travelcard te laten verlopen. Gebruik voor registratie het unieke nummer dat op de Travelcard staat.
Hoe werkt tol betalen?
Wanneer u tol wilt betalen kiest u voor de tolpoortjes welke geschikt zijn voor kaartbetalingen. Let op dat u de juiste zijde van de Travelcard aanbiedt bij de betaalterminal. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Voor afrekenen van tol is een service fee van toepassing.
Waar kan ik vignetten kopen?
Vignetten zijn vaak te koop bij de tankstations in de buurt van de grens. Gebruik de Travelcard app om tankstations te vinden waar u kunt afrekenen. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.
Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van uw keuze ontvangt u wekelijks of maandelijks een factuur voor alle transacties. Maandelijks ontvangt u een aparte factuur voor de kosten van het gebruik van de Travelcards.
Indien u tankt in een ander land ontvangt u hiervan ook een aparte factuur.
Kan ik de belasting terugvorderen met de Travelcard facturen?
Wij vermelden de betaalde belasting bij transacties in België, Luxemburg en Nederland. Met deze facturen kunt u de belasting terugvorderen. Bij overige landen staat er geen btw vermeld op de factuur.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Onze facturen ontvangt u als pdf op het door u opgegeven e-mailadres. U kunt de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op de portal.
Wat betekent V/A op de factuur?
V/A staat voor vervangende auto. Er is tijdens het afrekenen opgegeven dat er gebruik werd gemaakt van een vervangende auto en er is geen kilometerstand ingevoerd op de betaalterminal.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar wanneer deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt in de meeste gevallen om de kilometerstand gevraagd. Wilt u deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kunt u ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Welke brandstofprijs brengt Travelcard mij in rekening?
Voor het tanken in de Benelux bij gebruik van het Travelcard netwerk brengen wij altijd de pompprijs in rekening. Bij een Travelcard met 'tanken Europa' optie kan er ook getankt worden op het DKV netwerk. DKV brengt een toeslag op de transactie in rekening. Dit is een percentage variërend tussen de 1% en 2%. In België werkt DKV met een lijstprijs. Wij adviseren in België bij voorkeur gebruik te maken van het Travelcard netwerk en niet het DKV netwerk.
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
Waar kan ik de app downloaden?
Download hier de iOS versie
Download hier de Android versie
Hoe kan ik mij aanmelden voor de app?
Wanneer u de app heeft gedownload kunt u de Travelcard registreren. Gebruik hiervoor de laatste 4 cijfers en het kenteken zoals vermeld op de Travelcard. TTijdens het aanmelden wordt om een e-mailadres gevraagd. Deze is nodig om de unieke activatielink naar toe te sturen.
Wat kan ik allemaal met de app?
In de app ziet u direct de mogelijkheden van uw Travelcard en waar u deze kunt gebruiken. Wanneer u de Travelcard in gebruik heeft genomen zult u zien dat ook de transactiehistorie zichtbaar wordt.
Ik wil inloggen maar ik kan geen e-mails ontvangen op mijn telefoon. Hoe los ik dit op?
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Ik heb de e-mail ontvangen op mijn telefoon maar ik kan de link niet openen of de link werkt niet.
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Waarom zijn er geen gegevens zichtbaar in de app?
Mogelijk is er iets misgegaan met aanmelden. We zien dat dit soms gebeurt wanneer de app geheel wordt afgesloten om naar de e-mail te gaan met de aanmeldlink. Ga naar instellingen en kies voor ‘Account verwijderen’. Nu kun je de aanmeldprocedure opnieuw starten. Zorg ervoor dat bij het aanmelden de app op de achtergrond actief blijft.
Ik heb een account maar moet opnieuw inloggen. Hoe doe ik dit?
In het eerste scherm ziet u een link met ‘ik heb al een account’. Door hierop te klikken kunt u een nieuwe aanmeldlink ontvangen en alsnog inloggen in de app.
Waar kan ik mijn transacties inzien?
Vanaf het moment van aanmelden worden de transactie in de app bijgehouden. U ziet daarom nog geen transactiehistorie wanneer u zich net heeft aangemeld. Transacties voor tanken in de Benelux worden binnen een uur zichtbaar in de app. Transacties voor tanken in overige landen en transacties voor laden hebben een langere verwerkingstijd.
Hoe snel krijg ik mijn Travelcard?
Wanneer u een Travelcard heeft besteld verzenden wij deze binnen twee werkdagen. Houd er rekening mee dat de Travelcard nog twee dagen onderweg kan zijn. U kunt de Travelcard na ongeveer vier werkdagen verwachten
Hoe werkt bestellen?
Vul ons aanvraagformulier in. U ontvangt van ons een unieke link om online uw bestelling te plaatsen
Hoe werkt het prepaid systeem?
Per Travelcard incasseren wij een bedrag als reservering voor de transacties. Wekelijks of maandelijks incasseren we bij u de gemaakte kosten. Gebruikt u meer dan het prepaid tegoed dan nemen wij contact op voor het verhogen van het prepaid bedrag. Wanneer u de Travelcard stop zet worden openstaande tegoeden afgerekend en ontvangt u het resterende bedrag terug.
Ik zie dat jullie in Nederland nog meer diensten hebben. Kan ik die gebruiken?
Voor onze Nederlandse gebruikers zijn er op dit moment meer mogelijkheden beschikbaar. Dit kunnen zijn autowassen, onderhoud, parkeren en openbaar vervoer. Deze opties zijn op dit moment nog niet geactiveerd voor onze Belgische gebruikers. Wij werken er hard aan om ook deze services beschikbaar te maken voor gebruikers in België.
Wat moet ik doen wanneer ik mijn Travelcard ben verloren?
Blokkeer of laat de Travelcard blokkeren via onze portal. Blokkades die online worden doorgegeven, worden direct verwerkt.
Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?
Als u 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt uw Travelcard voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt uw Travelcard automatisch weer geactiveerd en kunt u deze weer gebruiken.
Hoe werkt Co2 compensatie?
Indien u gebruikmaakt van het Co2 compensatieprogramma compenseren wij namens u alle Co2 uitstoot van uw voertuig. Dit doen wij door te investeren in projecten die Co2 compensatie mogelijk maken. Voor elke liter brandstof compenseren wij de exacte hoeveelheid Co2. Hiervoor brengen wij een tarief in rekening. Bekijk onze tarieven pagina voor actuele tarieven.
Waarom CO2 compensatie in het buitenland?
Co2 compensatie projecten zijn vrijwel altijd in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Europa doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dit niet mogelijk. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.
Hoe kan ik aantonen dat ik Co2 compenseer?
Naast de diverse promotiematerialen die wij voor u beschikbaar stellen ontvangt u een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kunt u gebruiken om deelname aan te tonen. Heeft u geen certificaat en wilt u deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?
In de online portal kunt u bekijken of de Co2 compensatie actief is. Ga hiervoor naar 'account instellingen'. Indien Co2 compensatie actief is ziet u dit ook terug op de transactiefacturen.
Hoe kan ik de Travelcard accepteren?
Al meer dan 350.000 zakelijke rijders gebruiken de Travelcard. Door de Travelcard te accepteren kunnen wij extra klanten naar uw locatie sturen. Neem contact op via info@travelcard.be om uw locatie aan te melden.
Hoe log ik in op de portal van Travelcard
Let op: de portal is alleen toegankelijk voor accountbeheerders.

U kunt met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen onze portal. U heeft de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat u de Travelcard heeft aangevraagd. Weet u het wachtwoord niet meer? Dan kunt u met uw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. U krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet u deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Bent u de gebruikersnaam vergeten? Deze kunt u opvragen met uw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?
U kunt het wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens ziet u rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Klik op ‘instellingen’. In de instellingen kunt u het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:

o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
U kunt via de portal zelf een beheerder toevoegen. Dit doet u onder het kopje ‘account instellingen’. Vervolgens ziet u onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. U vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe vraag ik een pincode op?
Als u de pincode van een Travelcard niet meer weet kunt u via de portal de pincode opnieuw opvragen. Dit kunt u doen door in de portal te klikken op de desbetreffende Travelcard. Hier ziet u de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Wij verzenden de pincode per post binnen twee werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.

Tanken

Waar kan ik tanken?
U kunt met de Travelcard bij ongeveer 2.000 tankstations in België en alle tankstations in Nederland tanken. Indien u heeft gekozen voor de Europa uitbreiding kunt u tanken bij meer dan 55.000 tankstations in Europa.
Gebruik onze app om de tankstations te vinden waar u kunt tanken met uw Travelcard.
Welke prijs moet ik betalen?
Wanneer u tankt bij de Travelcard aangesloten tankstations rekent u af dezelfde prijs als aangegeven op het tankstation.

Wanneer u een Travelcard met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV zijde van de pas dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. In België werkt DKV met een eigen lijstprijs welke vaak hoger is dan de pompprijs. Wij adviseren u in België uitsluitend met de Travelcard zijde van de kaart te tanken.
Hoe werkt tanken met een Travelcard?
Brandstof afrekenen met een Travelcard is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een bankkaart. Na het aanbieden van de Travelcard en het invoeren van de pincode krijg je op de betaalterminal de vraag of u een vervangende auto rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt u gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.

Laden

Waar kan ik laden?
In de landen België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kunt op nagenoeg alle openbare laadpunten laden met Travelcard. In Europa zijn er meer dan 150.000 beschikbare laadpunten.
Gebruik onze app om beschikbare laadpunten te vinden.
Wat kost laden?
Onze app helpt jou bij het vinden van een beschikbaar (snel-)laadstation en geeft informatie over geldende tarieven. Alle in deze app getoonde laadtarieven zijn indicatief bedoeld en gebaseerd op de data die Travelcard ontvangt van de laadpaal exploitant.

Travelcard brengt per geladen kWh een tarief van € 0.01 in rekening.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om uw auto op te kunnen laden heeft u een laadpaal, laadkabel en een Travelcard met laad functionaliteit nodig. U dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit u de laadkabel aan. Vervolgens houdt u de Travelcard voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat uw auto wordt opgeladen. Als u klaar bent met laden dan ontgrendelt u de kabel met de laadsleutelhanger op de aangegeven plek.
Werkt de Travelcard ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Het is helaas niet mogelijk om de Travelcard te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Kan ik ook snelladen?
Ja u kunt ook gebruik maken van snelladers. Via onze app kunt u gemakkelijk laadstations filteren op beschikbaarheid en snelheid. De Travelcard werkt bij alle bekende universele snel laadnetwerken zoals IONITY, Fastned en Allego.
Kan ik de Travelcard ook registreren bij een privé laadpunt?
Ja dit is mogelijk. Het is hierdoor ook mogelijk om de stroomverrekening geheel via de Travelcard te laten verlopen. Gebruik voor registratie het unieke nummer dat op de Travelcard staat.

Tol betalen

Hoe werkt tol betalen?
Wanneer u tol wilt betalen kiest u voor de tolpoortjes welke geschikt zijn voor kaartbetalingen. Let op dat u de juiste zijde van de Travelcard aanbiedt bij de betaalterminal. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Voor afrekenen van tol is een service fee van toepassing.
Waar kan ik vignetten kopen?
Vignetten zijn vaak te koop bij de tankstations in de buurt van de grens. Gebruik de Travelcard app om tankstations te vinden waar u kunt afrekenen. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.

Factuur

Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van uw keuze ontvangt u wekelijks of maandelijks een factuur voor alle transacties. Maandelijks ontvangt u een aparte factuur voor de kosten van het gebruik van de Travelcards.
Indien u tankt in een ander land ontvangt u hiervan ook een aparte factuur.
Kan ik de belasting terugvorderen met de Travelcard facturen?
Wij vermelden de betaalde belasting bij transacties in België, Luxemburg en Nederland. Met deze facturen kunt u de belasting terugvorderen. Bij overige landen staat er geen btw vermeld op de factuur.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Onze facturen ontvangt u als pdf op het door u opgegeven e-mailadres. U kunt de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op de portal.
Wat betekent V/A op de factuur?
V/A staat voor vervangende auto. Er is tijdens het afrekenen opgegeven dat er gebruik werd gemaakt van een vervangende auto en er is geen kilometerstand ingevoerd op de betaalterminal.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar wanneer deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt in de meeste gevallen om de kilometerstand gevraagd. Wilt u deze niet inzichtelijk hebben op de factuur dan kunt u ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Welke brandstofprijs brengt Travelcard mij in rekening?
Voor het tanken in de Benelux bij gebruik van het Travelcard netwerk brengen wij altijd de pompprijs in rekening. Bij een Travelcard met 'tanken Europa' optie kan er ook getankt worden op het DKV netwerk. DKV brengt een toeslag op de transactie in rekening. Dit is een percentage variërend tussen de 1% en 2%. In België werkt DKV met een lijstprijs. Wij adviseren in België bij voorkeur gebruik te maken van het Travelcard netwerk en niet het DKV netwerk.
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol

App

Waar kan ik de app downloaden?
Download hier de iOS versie
Download hier de Android versie
Hoe kan ik mij aanmelden voor de app?
Wanneer u de app heeft gedownload kunt u de Travelcard registreren. Gebruik hiervoor de laatste 4 cijfers en het kenteken zoals vermeld op de Travelcard. TTijdens het aanmelden wordt om een e-mailadres gevraagd. Deze is nodig om de unieke activatielink naar toe te sturen.
Wat kan ik allemaal met de app?
In de app ziet u direct de mogelijkheden van uw Travelcard en waar u deze kunt gebruiken. Wanneer u de Travelcard in gebruik heeft genomen zult u zien dat ook de transactiehistorie zichtbaar wordt.
Ik wil inloggen maar ik kan geen e-mails ontvangen op mijn telefoon. Hoe los ik dit op?
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Ik heb de e-mail ontvangen op mijn telefoon maar ik kan de link niet openen of de link werkt niet.
Als de activatielink in de e-mail niet werkt dan kunt u alsnog aanmelden door de activatiecode uit de e-mail te gebruiken. Kies in de app voor de optie ‘werkt de inlog link niet’ om de activatiecode handmatig in te voeren en de app te activeren
Waarom zijn er geen gegevens zichtbaar in de app?
Mogelijk is er iets misgegaan met aanmelden. We zien dat dit soms gebeurt wanneer de app geheel wordt afgesloten om naar de e-mail te gaan met de aanmeldlink. Ga naar instellingen en kies voor ‘Account verwijderen’. Nu kun je de aanmeldprocedure opnieuw starten. Zorg ervoor dat bij het aanmelden de app op de achtergrond actief blijft.
Ik heb een account maar moet opnieuw inloggen. Hoe doe ik dit?
In het eerste scherm ziet u een link met ‘ik heb al een account’. Door hierop te klikken kunt u een nieuwe aanmeldlink ontvangen en alsnog inloggen in de app.
Waar kan ik mijn transacties inzien?
Vanaf het moment van aanmelden worden de transactie in de app bijgehouden. U ziet daarom nog geen transactiehistorie wanneer u zich net heeft aangemeld. Transacties voor tanken in de Benelux worden binnen een uur zichtbaar in de app. Transacties voor tanken in overige landen en transacties voor laden hebben een langere verwerkingstijd.

Bestellen

Hoe snel krijg ik mijn Travelcard?
Wanneer u een Travelcard heeft besteld verzenden wij deze binnen twee werkdagen. Houd er rekening mee dat de Travelcard nog twee dagen onderweg kan zijn. U kunt de Travelcard na ongeveer vier werkdagen verwachten
Hoe werkt bestellen?
Vul ons aanvraagformulier in. U ontvangt van ons een unieke link om online uw bestelling te plaatsen
Hoe werkt het prepaid systeem?
Per Travelcard incasseren wij een bedrag als reservering voor de transacties. Wekelijks of maandelijks incasseren we bij u de gemaakte kosten. Gebruikt u meer dan het prepaid tegoed dan nemen wij contact op voor het verhogen van het prepaid bedrag. Wanneer u de Travelcard stop zet worden openstaande tegoeden afgerekend en ontvangt u het resterende bedrag terug.

Overig

Ik zie dat jullie in Nederland nog meer diensten hebben. Kan ik die gebruiken?
Voor onze Nederlandse gebruikers zijn er op dit moment meer mogelijkheden beschikbaar. Dit kunnen zijn autowassen, onderhoud, parkeren en openbaar vervoer. Deze opties zijn op dit moment nog niet geactiveerd voor onze Belgische gebruikers. Wij werken er hard aan om ook deze services beschikbaar te maken voor gebruikers in België.

Travelcard kaart

Wat moet ik doen wanneer ik mijn Travelcard ben verloren?
Blokkeer of laat de Travelcard blokkeren via onze portal. Blokkades die online worden doorgegeven, worden direct verwerkt.
Wat moet ik doen wanneer mijn pas is geblokkeerd nadat ik 3x de verkeerde pincode heb gebruikt?
Als u 3 keer de verkeerde pincode invult dan wordt uw Travelcard voor 24 uur geblokkeerd. Na 24 uur wordt uw Travelcard automatisch weer geactiveerd en kunt u deze weer gebruiken.

Co2 compensatie

Hoe werkt Co2 compensatie?
Indien u gebruikmaakt van het Co2 compensatieprogramma compenseren wij namens u alle Co2 uitstoot van uw voertuig. Dit doen wij door te investeren in projecten die Co2 compensatie mogelijk maken. Voor elke liter brandstof compenseren wij de exacte hoeveelheid Co2. Hiervoor brengen wij een tarief in rekening. Bekijk onze tarieven pagina voor actuele tarieven.
Waarom CO2 compensatie in het buitenland?
Co2 compensatie projecten zijn vrijwel altijd in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Europa doen wij al heel veel aan duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dit niet mogelijk. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact vele malen groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar schone energie kunnen gaan maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld scholing.
Hoe kan ik aantonen dat ik Co2 compenseer?
Naast de diverse promotiematerialen die wij voor u beschikbaar stellen ontvangt u een keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kunt u gebruiken om deelname aan te tonen. Heeft u geen certificaat en wilt u deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?
In de online portal kunt u bekijken of de Co2 compensatie actief is. Ga hiervoor naar 'account instellingen'. Indien Co2 compensatie actief is ziet u dit ook terug op de transactiefacturen.

Locatie aanmelden voor acceptatie

Hoe kan ik de Travelcard accepteren?
Al meer dan 350.000 zakelijke rijders gebruiken de Travelcard. Door de Travelcard te accepteren kunnen wij extra klanten naar uw locatie sturen. Neem contact op via info@travelcard.be om uw locatie aan te melden.

Portal

Hoe log ik in op de portal van Travelcard
Let op: de portal is alleen toegankelijk voor accountbeheerders.

U kunt met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen onze portal. U heeft de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat u de Travelcard heeft aangevraagd. Weet u het wachtwoord niet meer? Dan kunt u met uw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. U krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet u deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Bent u de gebruikersnaam vergeten? Deze kunt u opvragen met uw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor de portal?
U kunt het wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op de portal. Vervolgens ziet u rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Klik op ‘instellingen’. In de instellingen kunt u het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:

o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
U kunt via de portal zelf een beheerder toevoegen. Dit doet u onder het kopje ‘account instellingen’. Vervolgens ziet u onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. U vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe vraag ik een pincode op?
Als u de pincode van een Travelcard niet meer weet kunt u via de portal de pincode opnieuw opvragen. Dit kunt u doen door in de portal te klikken op de desbetreffende Travelcard. Hier ziet u de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Wij verzenden de pincode per post binnen twee werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.

Niet gevonden wat je zocht? Vul dan ons contactformulier in.





Wij respecteren jouw gegevens, lees meer in onze Privacy Policy.