Waar kan ik tanken?
U kunt met de Travelcard bij ongeveer 2.000 tankstations in België en alle tankstations in Nederland tanken. Indien u heeft gekozen voor de Europa uitbreiding kunt u tanken bij meer dan 55.000 tankstations in Europa.
Gebruik onze app om de tankstations te vinden waar u kunt tanken met uw Travelcard.
Welke prijs moet ik betalen?
Wanneer u tankt bij de Travelcard aangesloten tankstations rekent u af aan dezelfde prijs als aangegeven op bij tankstation.
Wanneer u een Travelcard met Europa uitbreiding heeft en tankt met de DKV kant van de kaart dan kunnen er toeslagen van toepassing zijn. In België werkt DKV met een eigen lijstprijs die vaak hoger is dan de pompprijs. Wij adviseren u in België uitsluitend met de Travelcard kant van de kaart te tanken.
Hoe werkt tanken met een Travelcard?
Brandstof afrekenen met een Travelcard is erg gemakkelijk en verloopt vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een bankkaart. Na het aanbieden van de Travelcard en het invoeren van de pincode krijg je op de betaalterminal de vraag of u met een vervangwagen rijdt. Je kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer je kiest voor 'nee' dan wordt u gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bonnetje bijhouden is niet meer nodig.
Waar kan ik laden?
In België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk kunt op nagenoeg alle openbare laadpunten laden met Travelcard. In Europa zijn er meer dan 200.000 beschikbare laadpunten.
Gebruik onze app om beschikbare laadpunten te zoeken.
Wat kost laden?
Onze app helpt jou bij het vinden van een beschikbaar (snel-)laadstation en geeft informatie over de geldende tarieven. Alle in deze app getoonde laadtarieven zijn indicatief bedoeld en gebaseerd op de data die Travelcard ontvangt van de exploitant van de laadpaal.
Travelcard brengt per geladen kWh een tarief van € 0.01 in rekening.
Hoe werkt het laden bij een laadpaal?
Om uw auto op te kunnen laden heeft u een laadpaal, laadkabel en een Travelcard met laadfunctionaliteit nodig. U dient altijd eerst te kijken of het lampje van de laadpaal groen is. Als het lampje rood is dan werkt de laadpaal niet. Als het lampje groen is dan sluit u de laadkabel aan. Vervolgens houdt u de Travelcard voor de aangegeven plek op de laadpaal. Als de laadpaal een blauw lichtje geeft dan betekent dit dat uw auto wordt opgeladen. Als u klaar bent met laden dan ontgrendelt u de kabel met de laadsleutelhanger op de aangegeven plek.
Werkt de Travelcard ook bij het supercharge netwerk van Tesla?
Neen, het is helaas niet mogelijk om de Travelcard te gebruiken bij het supercharge netwerk van Tesla.
Kan ik ook snelladen?
Ja, u kunt ook gebruik maken van snelladers. Via onze app kunt u gemakkelijk laadstations filteren op beschikbaarheid en snelheid. De Travelcard werkt bij alle bekende universele snellaadnetwerken zoals IONITY, Fastned en Allego.
Kan ik de Travelcard ook registreren bij een privé laadpunt?
Ja, dit is mogelijk. Het is hierdoor ook mogelijk om de stroomverrekening geheel via de Travelcard te laten verlopen. Gebruik voor registratie het unieke nummer dat op de Travelcard staat.
Hoe werkt tol betalen?
Wanneer u tol wilt betalen, kiest u voor de tolpoortjes die geschikt zijn voor kaartbetalingen. Let op dat u de juiste kant van de Travelcard aanbiedt bij de betaalterminal. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.
Voor afrekenen van tol is een
service fee van toepassing.
Waar kan ik vignetten kopen?
Vignetten zijn vaak te koop bij de tankstations in de buurt van de grens. Gebruik de Travelcard app om tankstations te zoeken waar u kunt afrekenen. Voor het betalen van tol heeft u de optie 'tol & tanken in Europa' nodig.
Hoe vaak ontvang ik een factuur?
Afhankelijk van uw keuze ontvangt u wekelijks of maandelijks een factuur voor alle transacties. Maandelijks ontvangt u een aparte factuur voor de kosten van het gebruik van de Travelcards.
Indien u tankt in een ander land ontvangt u hiervan ook een aparte factuur.
Kan ik de belasting terugvorderen met de Travelcard facturen?
Wij vermelden de betaalde belasting bij transacties in België, Luxemburg en Nederland. Met deze facturen kunt u de belasting terugvorderen. Bij overige landen staat er geen btw vermeld op de factuur.
Waar kan ik mijn factuur vinden?
Onze facturen ontvangt u als pdf op het door u opgegeven e-mailadres. U kunt de factuur eventueel ook downloaden door in te loggen op ons online portaal.
Wat betekent V/A op de factuur?
V/A staat voor vervangwagen. Er is tijdens het afrekenen opgegeven dat er gebruik werd gemaakt van een vervangwagen en er is geen kilometerstand ingevoerd op de betaalterminal.
Staat de kilometerstand op de factuur?
Op de factuur is de kilometerstand zichtbaar wanneer deze is ingevoerd bij het afrekenen. Bij het afrekenen wordt in de meeste gevallen om de kilometerstand gevraagd. Wilt u niet dat de kilometerstand op de factuur staat dan kunt u ‘0’ invullen bij het afrekenen.
Welke brandstofprijs rekent Travelcard mij aan?
Voor het tanken in de Benelux bij gebruik van het Travelcard netwerk brengen wij altijd de pompprijs in rekening. Bij een Travelcard met 'tanken Europa' optie kan er ook getankt worden op het DKV netwerk. DKV brengt een toeslag op de transactie in rekening. Dit is een percentage variërend tussen de 1% en 2%. In België werkt DKV met een lijstprijs. Wij adviseren in België bij voorkeur gebruik te maken van het Travelcard netwerk en niet het DKV netwerk.
Wat betekenen de productcodes op de factuur?
Hieronder een overzicht van de productcodes die op de factuur kunnen staan:
ADB AdBlue
ARG Aardgas
DLS Diesel
DSM Bio Diesel
E85 Ethanol (E85)
ELV Euroloodvrij
HPB Premium Benzine
HPD Premium Diesel
KWH Kilowattuur
KWT Thuisladen
LNG Liquid Natural Gas
LPG LPG
RWV Ruitenwisservloeistof
SLV Super Loodvrij
SPL Super Loodvervanger
TOL Tol
Waar kan ik de app downloaden?
De App is te downloaden voor iOS en Android. Bekijk de download links
hier.
Account aanmaken
Je maakt eenvoudig een account aan met jouw e-mailadres en een wachtwoord.
Na het aanmaken wordt er een verificatie mail gestuurd. Na verifiëren kan je inloggen en gebruik maken van de Travelcard app.
Om goed gebruik te kunnen maken van de app, dien je toegang te geven tot jouw locatie.
Let op, als je een account had op onze oude app, dien je alsnog een nieuw account aan te maken. Je huidige account wordt niet overgezet.
Wat gebeurt er als mijn internetverbinding of mobiele gegevens wegvallen?
- Je kunt de app niet gebruiken als je toestel geen verbinding heeft met 3G, 4G of Wi-Fi
- Als je internet wegvalt tijdens een transactie met de mobiele app, kan je de tankbeurt afronden, maar ontvang je geen transactiedetails
- Je kunt tot aan je limiet tanken
Tank-/Laadkaart toevoegen
Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard Tankpas toe te voegen
- Klik op “Voeg een kaart toe”
- Vul je kaartnummer (3060000000000000000) en vervaldatum (maand-jaar) in en klik op ‘Volgende’
- Vul je pincode in en klik op ‘Volgende’
Dit is de zelf gekozen of opgestuurde pincode die bij de kaart hoort
Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.
Als je een laadkaart gebruikt, kan je het NL-TCE-nummer toevoegen door de instructies van ‘Laadsleutelhanger toevoegen’ te volgen.
Laadsleutelhanger toevoegen
Na een account aangemaakt te hebben met e-mailadres, wachtwoord en dit geverifieerd te hebben via e-mail de app geeft je toegang om een Travelcard laadpas toe te voegen
- Klik op “Voeg een kaart toe”
- Vul jouw laadsleutelhanger (NL-TCE-123456-7) in en klik op ‘Volgende’
- Vul de vervaldatum in
- Klik op ‘Volgende’
Indien de correcte gegevens zijn ingevuld wordt je kaart automatisch toegevoegd.
Foutmelding bij het toevoegen van een kaart
Je kunt fouten ervaren als:
- Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode onbekend zijn
- Het kaartnummer, de vervaldatum of de pincode niet correct zijn
- Het kaartnummer is toegevoegd aan een ander account
- Wanneer je op meerdere accounts hetzelfde kaartnummer probeert toe te voegen
Travelcard, tankpassen en laadpassen zijn gepersonaliseerd, een pas kan maar aan 1 account tegelijk toegevoegd worden
Tankkaart verwijderen
- Klik op “Mijn Kaart” in het navigatiemenu
- Klik op “Support & Kaart instellingen”
- Klik op “Verwijder kaart”
- Bevestig dat je de kaart wil verwijderen
Wat doet Travelcard met mijn gps-gegevens?
Je locatie wordt gebruikt voor de Kaart, om locaties te tonen en mobiele betalingen mogelijk te maken. Je locatie wordt alleen opgeslagen in de transactie geschiedenis, maar niet door de applicatie.
Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik?
Kan ik ervoor kiezen om alleen mijn locatie te delen als ik de app gebruik?
Ja, na registratie kun je kiezen uit;
Slechts één sessie toestaan
Toestaan tijdens gebruik van de applicatie
Niet toestaan
Hoe kan ik locaties in de buurt vinden?
- Scroll en zoom in en uit op de kaart om locaties te vinden
- Gebruik de zoekfunctionaliteit om adressen, steden of locaties te vinden
- Gebruik de filters om het zoekresultaat te filteren
- Open de lijstweergave om dichtstbijzijnde locaties in te zien
Waar kan ik mobiel betalen?
Op dit moment kan je bij 30% van de tanklocaties mobiel betalen. In de toekomst worden de locaties waar mobiel betalen mogelijk is, steeds meer uitgebreid.
Bij welke tankstations kan ik mobiel betalen?
Tankstations waar mobiel betalen mogelijk is kan je vinden door te filteren op "tankstations" en vervolgens op "mobiel betalen"
Hoe snel krijg ik mijn Travelcard?
Wanneer u een Travelcard heeft besteld verzenden wij deze binnen de twee werkdagen. Houd er rekening mee dat de Travelcard nog twee dagen onderweg kan zijn. U mag de Travelcard na ongeveer vier werkdagen verwachten.
Hoe werkt bestellen?
U kunt geheel online de Travelcard bestellen. Wilt u meer dan 5 Travecard passen bestellen neem dan contact met ons op.
Moet ik een borg betalen?
Tijdens elke aanvraag doen wij een krediettoest. Naar aanleiding hiervan bepalen wij of er een borg gevraagd zal worden. Een bog is bij ons niet standaard.
Ik zie dat jullie in Nederland nog meer diensten hebben. Kan ik die gebruiken?
Voor onze Nederlandse gebruikers zijn er op dit moment meer mogelijkheden beschikbaar. Dit is bijvoorbeeld autowassen, onderhoud, parkeren en openbaar vervoer. Deze opties zijn op dit moment nog niet geactiveerd voor onze Belgische gebruikers. Wij werken er hard aan om ook deze services beschikbaar te maken voor gebruikers in België.
Hoe werkt Co2 compensatie?
Indien u gebruikmaakt van het Co2 compensatieprogramma compenseren wij namens u alle Co2 uitstoot van uw voertuig. Dit doen wij concreet door te investeren in projecten die Co2 compensatie mogelijk maken. Voor elke liter brandstof compenseren wij de exacte hoeveelheid Co2. Hiervoor brengen wij een tarief in rekening. Bekijk onze tarieven pagina voor de huidige tarieven.
Waarom CO2 compensatie in het buitenland?
Co2 compensatie projecten zijn vrijwel altijd in het buitenland. Dit heeft een aantal belangrijke redenen. In Europa zijn we reeds intensief bezig met duurzaamheid. Bijvoorbeeld zonnepanelen, het stimuleren van elektrisch rijden etc. In ontwikkelingslanden is dat anders. Door juist hier projecten op te zetten die CO2 compensatie mogelijk maken zal de impact veel groter zijn, zonder deze hulp zullen vele landen pas over jaren de transitie naar propere energie kunnen maken. Bovendien zorgen de projecten voor werkgelegenheid en in sommige gevallen ook voor bijvoorbeeld onderwijs.
Hoe kan ik aantonen dat ik Co2 compenseer?
Naast de diverse promotiematerialen die wij voor u beschikbaar stellen ontvangt u één keer per jaar een certificaat. Hierop staat de totale hoeveelheid gecompenseerde CO2 vermeld. Dit kunt u gebruiken om uw engagement aan te tonen. Heeft u geen certificaat en wilt u deze ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik zien of mijn CO2 compensatie geactiveerd is?
In de online portal kunt u bekijken of de Co2 compensatie actief is. Ga hiervoor naar 'account instellingen'. Indien Co2 compensatie actief is ziet u dit ook terug op de transactiefacturen.
Hoe kan ik de Travelcard aanbieden op mijn locatie?
Al meer dan 350.000 professionele gebruikers rijden met de Travelcard. Door de Travelcard te aan te bieden, kunnen wij extra klanten naar uw locatie sturen. Neem contact op via info@travelcard.be om uw locatie aan te melden.
Hoe log ik in op het online portaal van Travelcard?
Let op: het portaal is alleen toegankelijk voor accountbeheerders.
U kunt met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in ons portaal. U heeft de inlognaam en wachtwoord per mail ontvangen nadat u de Travelcard heeft aangevraagd. Weet u het wachtwoord niet meer? Dan kunt u met uw gebruikersnaam via ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord opvragen. U krijgt dan de vraag antwoord te geven op de beveiligingsvraag. Weet u deze niet meer? Neem dan telefonisch, per mail of via de chat contact met ons op. Bent u de gebruikersnaam vergeten? Deze kunt u opvragen met uw e-mailadres via ‘gebruikersnaam vergeten’.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor het portaal?
U kunt het wachtwoord voor de portal wijzigen door eerst in te loggen op het portaal. Vervolgens ziet u rechts bovenin de naam van de beheerder van het account staan. Klik op ‘instellingen’. In de instellingen kunt u het wachtwoord (en de beveiligingsvraag) wijzigen. Het wachtwoord dient te voldoen aan onderstaande eisen:
o minimaal 8 karakters met 3 van de 4 volgende voorwaarde:
o Tenminste 1 hoofdletter
o Tenminste 1 cijfer
o Tenminste 1 speciaal teken
o Tenminste 1 kleine letter
Hoe kan ik een extra beheerder toevoegen?
U kunt via het portaal zelf een beheerder toevoegen. Dit doet u onder ‘account instellingen’. Vervolgens ziet u onderaan de pagina de mogelijkheid om een extra beheerder toe te voegen. U vult hier alle gegevens in van de extra beheerder. Het laatste invulblokje is de optie ‘gebruikersrechten’. De beheerder mag nieuwe gebruikers toevoegen en de subbeheerder kan dit niet.
Hoe vraag ik een pincode op?
Als u de pincode van een Travelcard niet meer weet kunt u via het portaal de pincode opnieuw opvragen. Dit kunt u doen door in het portaal te klikken op de desbetreffende Travelcard. Hier ziet u de mogelijkheid ‘pin opvragen’. Wij verzenden de pincode per post op binnen de twee werkdagen. Het is niet mogelijk om de pincode te wijzigen.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Indien u een klacht heeft over onze producten of dienstverlening, dan kunt u contact met ons
opnemen via het contactformulier. U ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een
inhoudelijke reactie van ons. Indien u als zakelijke klant niet tevreden bent over de afhandeling van
uw klacht, dan kunt u deze ter bemiddeling voorleggen aan
Thuiswinkel.